wtorek, 3 stycznia 2012

Produktywność : Zasada 60-60-30

Jest to bardzo skuteczna zasada na zwiększenie produktywności i efektywności, której nauczyłem się studiując materiały Ebena Pagana. Jest to guru światowego formatu, jeżeli chodzi o produktywność, efektywność w biznesie, osiąganie niesamowitych wyników.

Wszyscy wiemy, że jeśli chce się osiągać bardzo dobre wyniki, to trzeba pracować w odpowiedni sposób, w myśl zasady efekt = pieniądz, a nie czas = pieniądz!

Technika 60-60-30 jest metodą nastawioną na osiąganie wysokich wyników, oraz wykonywania zadań w krótkim czasie. Polega ona na tym, że pracujemy w tak zwanych ‘blokach’.
60 – blok sześćdziesięciominutowy
30 – blok trzydziestominutowy

Ja zawsze używam tej techniki, gdy mam coś ważnego do zrobienia, pracę, która wymaga dużej ilości uwagi i skupienia.
Niedawno miałem do zrobienia ultra-ważną prezentację, od której wiele zależało. Kilka dni wcześniej przeczytałem o metodzie E. Pagana i postanowiłem ją wypróbować przy prezentacji. Według obserwacji, moja produktywność skoczyła jakoś o 200%. Wcześniejszy mój czas na robienie takich prac wynosił 6 godzin, teraz to były dwa bloki po 60 minut.

Pierwszy blok sześćdziesięciu minut polega na tym, by pracować prawie całą godzinę w pełnym skupieniu nad danym zadaniem, bez żadnych rozpraszaczy. 100% uwagi poświęcone pracy. Bez Facebooka, NK.pl, smsów, Skype’a, rozmowy ze znajomymi itp.

Pracując w ten sposób osiągamy stan maksymalnego skupienia i działamy na dużo większych obrotach, niż jak rozprasza nas milion różnych rzeczy z każdej strony. Poziom naszej kreatywności i efektywności w takim stanie, to jak ja to nazywam: apogeum produktywności. Jakość naszej pracy jest wielokrotnie lepsza, a o to przecież chodzi.

Napisałem, że pracujemy w takim stanie przez niecałą godzinę, ponieważ ostatnie 5 minut poświęcamy na krótki relaks, odpoczynek, kilka głębokich oddechów itp.

Jak skończymy nasz mini-relaks, to nadchodzi czas na drugi, identyczny blok sześćdziesięciu minut ultra-produktywnej pracy.


Ostatni, trzeci, trzydziesto minutowy blok, to czas na relaks, odprężenie, zjedzenie zdrowego posiłku. Sam wiesz, jakie czynności najlepiej wprawiają się w błogi stan odprężenia.

Jeśli masz do wykonania następną ważną czynność, to zrób ją według metody 60-60-30, taka praca w blokach jest niesamowicie skuteczna. Wyniki są świetne i rezultaty są o wiele lepszej jakości, same plusy, żadnych minusów :)

Efektywność pracy i produktywność pracy wzrasta niesamowicie, w każdym przypadku poziom wzrostu będzie inny, ale na 100% będzie. 

Ważna jest dyscyplina, ciężko uciec od rzeczy, które nas rozpraszają, ale jak się uda to efektywność i produktywność poszybuje w górę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz